Stine Lundbak

Beskæftigelse: Leder på børne- og unge området i en kommune

Unge har en særlig plads i mit hjerte og unges identitetsdannelse har i min optik en vigtig plads i vores samfund. Derfor var det en stor glæde, da Skovbo inviterede mig ind i sin bestyrelse.

Efterskolen formår at skabe rum og plads for unges trivsel, faglige udvikling og de unges forankring i deres identitet. Med rummelighed, omsorg og respekt for de unge menneskers dannelsesproces skaber Skovbo efterskole relevante og fordelagtige rammer for unges mulighed for at blive den bedste udgave af dem selv.

Personligt har vores familie haft vores største søn to år på Skovbo, og efterfølgende vores datter i to år. Jeg regner ikke med at de bliver de sidste af vores 3 børn, som vælger Skovbo efterskole. Efterskolens gæstfrihed overfor hele familien har nemlig gjort, at begge de to mindre søskende lærte skolen og lærerne godt at kende, da storebror gik der. Derfor var det trygt og naturligt for de næste af vores børn at starte på Skovbo.

I mit professionelle virke er jeg leder i en kommune på børne- og ungeområdet. Med min erfaring som familiemor, psykolog og nu som leder, ønsker jeg at bidrage med mine kompetencer og erfaring ind i bestyrelsesarbejdet på Skovbo efterskole.

Vores familie er aktivt deltagende i Københavns frikirke og tror på Guds kærlighed og nåde til os som mennesker.

Marcus Hegelund

Simon Engmose