Økonomi

I skoleåret 2024/25 koster det 2.725 kr. pr. uge at gå på Skovbo Efterskole.

Det vil sige, at det koster 42 * 2.725 = 114.450 kr., vel at mærke før statsstøtten bliver fratrukket. Yderligere betales et tilmeldingsgebyr på 1.500 kr. Dette gebyr bliver ikke tilbagebetalt.

Den samlede forældrebetaling skal betales i 12 rater. Første gang 1. juli 2024 og sidste gang 1. juni 2025.

Der ydes statsstøtte til forældrebetalingen og dette tilskud er bestemt af forældrenes indtægt.

Det er husstandsindtægten, hvor eleven bor, der er bestemmende for statsstøtten.

I prisen er inkluderet alle ekskursioner (bl.a. skilejrskole), materialer, ture og undervisningsmaterialer for et almindeligt efterskoleophold.

Særlige muligheder for økonomisk støtte

Det er muligt at søge nedsættelse af egenbetalingen til et efterskoleophold. Læs mere om, hvordan prisen regnes ud, og hvordan du kan søge særlig støtte i dette link: https://www.efterskolerne.dk/Pris/Saerlige_muligheder_for_okonomiske_stotte

Betaling

Vi vil gerne have, at betalingen foregår gennem betalingsservice. Hvis det ikke er muligt skal betalingen foretages til skolens bank:

Merkur Andelskasse
Registreringsnummer: 8401
Kontonummer: 1016916

Ved for sen betaling pålægges et rykkergebyr på 1% pr. måned.

Afbrydelse af opholdet

Ønsker eleven at afbryde opholdet, skal der betales et afbrydelsesgebyr på 6.000 kr.

Der afregnes fra den uge eleven holder op. Ønsker skolen at afbryde opholdet, er der ikke gebyr.

Udfyldelse af papirer vedr. statsstøtte m.m.

I forbindelse med optagelsessamtaler modtages et skema. Dette skal underskrives og returneres til skolen. På dette grundlag kan skolen søge statsstøtte til eleven. Allerede ved ”Dag for nye elever” i april/maj måned kan raterne udmeldes til forældrene.

Hvad skal vi betale om måneden?

På nedenstående knap kan I beregne, hvad et efterskoleophold vil koste for jer.

Vejledning
Indtast skolens navn (Skovbo Efterskole). Tast antal børn under 18 år, udover eleven (fx 1). Tast indkomst 2022 samlet for voksne på elevens adresse (fx 800.000).

Husk at vælge det rigtige skoleår.

Afslutningsvis skal I selv dividere beløbet med 12 for at få den månedlige rate.

Individuel støtte

Alle efterskoler får hvert år tildelt en pulje til at give ekstra støtte til elever med særlig vanskelige vilkår. Denne pulje bruger vi på Skovbo til at give tilskud til forældrebetalingen for familier, vi vurderer har særligt vanskelige økonomiske vilkår.

Teamrejser

Vi har i skoleåret 24/25 to rejsetilbud. TeamALP og TeamHONDU.

Det er vigtigt for os at pointere, at man sagtens kan have et godt og udbytterigt efterskoleophold uden at deltage på et at disse teams. Der sker mange andre ting, og det er langt fra alle vores elever, der er med på disse rejser.

Rejserne koster ekstra og prisen er differentieret for de forskellige rejser. Den ekstra pris er baseret på den reelle ekstraudgift til de forskellige tilbud.

Nedenfor er angivet prisen for rejserne, der betales i 3 rater.

Det ideelle deltagerantal til de forskellige teams er 15. Teams bliver ikke oprettet ved mindre end 7 deltagere