Helle Nisgaard Aaen

Beskæftigelse: Socialrådgiver

I mit professionelle liv, såvel som i mit kirkeliv, har jeg altid været optaget af unge mennesker. For mig er det et privilegium at være med til at skabe rammer, som gør, at unge kan leve, lære og udvikle sig - og opdage deres fulde potentiale. Et menneske udvikler sig ikke alene - og jeg er optaget af, hvad gode relationer kan give af både håb og tro på livet.

Min yngste datter har netop afsluttet sit ophold på Skovbo. På Skovbo Efterskole har rejsen mindst lige så stort fokus som målet, og der er plads til at leve, til at begå fejl og til at lykkes. Som elev bliver man udfordret og forstyrret, så man opdager nye sider af sig selv, og det vil uundgåeligt udvide livssynet og skabe større perspektiv. Det er en fantastisk udrustning til livet, og det er en stor glæde for mig, at være en del af Skovbo Efterskoles bestyrelse. Efterskolelivet kan noget ganske særligt. Det giver mulighed for, at andre voksne bliver rollemodeller og får taleret med opmuntring ind i unge menneskers liv. Det er en anledning til, trygt at opdage og udvikle nye sider af sig selv, mens andre end ens forældre hepper på én. Det er en gave.

Fagligt er jeg uddannet socialrådgiver og har beskæftiget mig inde for Børne- & Familieområdet samt arbejdet med børn og unge med særlige behov. Jeg er nu ansat som projektleder for Familienetværket Filippavej i samarbejde mellem Københavns Frikirke og Blå Kors Danmark.

Privat er jeg gift med Jacob og sammen har vi 2 teenagepiger, som begge har gået på efterskole, lige som jeg selv gjorde det og stadig beriges af de relationer jeg fik dér. Vi er en del af Københavns Frikirke, og for mig er troen på Gud ensbetydende med håb og mening hver eneste dag

Jakob Herløv Jørgensen

Charlotte Bekker Willer