TeamALP

teams logo alp.png

TeamALP er for skiinteresserede elever, som gerne vil udfordres i ”Alpinisme, Ledelse og Personlig udvikling”. Faget giver elever en enestående mulighed for at kombinere deres interesse for skiløb med personlig udvikling, ledelse og kommunikation, samt udfordringer og oplevelser indenfor alpinverdenens mangfoldighed.

Der vil løbende være små interne prøver i tekniske færdigheder, faglige emner, førstehjælp mm. TeamALP-elever kan også hjælpe med at undervise nybegyndere på ski på skolens ski-lejrskole i marts måned.

• To timers ugentlig teoretisk og praktisk undervisning

• Førstehjælpskursus

• En ekstra skitur til Østrig

• En ekstra skitur til Østrig, Sverige eller Norge.

I faget arbejdes der med områderne:

• Konditionstræning

• Fysisk træning

• Alpinisme- med friluftsture og forskellige former for skiløb

• Egen færdighed

• Teknik og udstyr

• Didaktik

• Ledelse og kommunikation

• Fysiologi, anatomi og opvarmningsteori

• Førstehjælp

• Lavinefare og sikkerhed på bakken

• Skihistorie

EKSTRA BETALING FOR TEAMALP

• På grund af de ekstra ture koster det ekstra at deltage på skilinjen. Se mere om økonomi her.

OPTAGELSESKRAV

• Eleven skal magte parallelski rimeligt

• Eleven skal være i god fysisk form

Ivan Jakobsen er ansvarlig for Skovbos TeamALP-linje. Henvendelse kan ske ved ij@skovboefterskole.dk