TeamHONDU

I skoleåret 2024/25 har vi TeamHONDU - et rejsetilbud og kulturmøde for elever i 10. klasse.

TeamHONDU er et 10.klasses (rejse)/valgfagstilbud. TeamHONDU er for de nysgerrige og eventyrlystne, der ønsker at se verden blive et bedre sted og er interesserede i selv at undersøge hvad de kan gøre. Samtidig skal du være klar på at blive konfronteret med verdens uretfærdigheder og brutale realiteter. Turen går nemlig til Honduras, et smukt land i Central Amerika, der desværre er præget af korruption, vold og kriminalitet. Her vil vi på sikkervis besøge personer og organisationer, der arbejder på børnehjem, på lossepladser, i retssale og på gaden, for at gøre Honduras til et bedre sted for de lokale. Og vi skal selv være med til at gøre en forskel, mens vi er afsted. Desuden får du mulighed for at opleve en fantastisk kultur, få vilde smagsoplevelser, se den smukke natur og bade i det caribiske hav. Udover rejsen, vil TeamHONDU bestå af undervisning i forståelse & gloser på spansk, sammenhold & rejsefællesskab, centralamerikansk historie & kultur, anti-korruption & sikkerhed og ikke mindst om hvordan man kan gøre verden til et bedre sted, både i fremtiden og lige her og nu, gennem spændende projekter i løbet af året.

Vær opmærksom på visse påkrævede vaccinationer for at rejse til Honduras. Udgiften til disse kommer ud over rejsens pris.

NB! TeamHONDU er kun for 10. klasses elever.

Nyttig info

• Tilbuddet gælder 10. klasse

• Team-linjen har ekstra brugerbetaling, læs mere under økonomi. Det ideelle deltagerantal er 15 elever.

• Deltagelse på teamet kræver mod og lyst til at engagere sig i andre mennesker, møde udfordringer og til tider at leve under primitive forhold.

Cornelia Fromsejer er ansvarlig for TeamHONDU. Ønsker man mere information eller har man spørgsmål vedrørende TeamHONDU kan man kontakte Cornelia på cf@skovboefterskole.dk.