Vores spor

På Skovbo er det ikke kun boglige fag, som man skal til prøve i. Vi kan også godt lide at fordybe os i kreative fag, fordi livet ikke handler om at blive målt og vejet, men om at skabe glæde for os selv og andre. Vi har 4 spor at vælge imellem og hver mandag har man 4 lektioner til kunst, medie, musik, sport eller teater. Læs om de forskellige spor nedenunder 👇🏻

Kunst

Kunstsporet er for dig, der ikke kan lade være med at tegne og male, og for dig der bare gerne vil lære det. Vil du gerne kunne udtrykke dig med pensel og blyant. Lim og papir. Saks og mejsel? Er du til former og farver og kan du bruge din fantasi? Så vil vi på kunstsporet gerne udfordre dig.

Medie

Hvordan er det nu lige man tager et godt billede? Hvad kræver det, hvis man gerne vil slå igennem i medieverdenen, uanset om det er billeder, video eller reklamer? Det vil du finde ud af undervejs på mediesporet. Du behøver ikke at have nogen forhåndsviden inden for kamera eller computer, for det har vi - og vi har også udstyret til dig.

Musik

Vi tilbyder en masse musik på Skovbo Efterskole. Alle elever på musiksporet skal have musikinterview med skolens musiklærere inden skolestart, hvor der bliver talt om erfaringer, drømme og ønsker. På musiksporene kommer vi langt omkring og du vil opleve at udvikle dine musikalske potentialer. Musiklinjerne vil, i samarbejde med andre elever, stå for en række koncerter på Skovbo, bl.a. til Efterskolernes Dag, Skovbo Sessions og Teaterkoncerten.

Sport

På Sportssporet kommer du til at prøve nogle af de mere almindelige sportsgrene som basket, badminton, floorball, volley og håndbold. Der vil, som en grundlæggende strøm på sporet, blive arbejdet med sundhed, kondition og styrketræning, da disse ting er vigtige for at kunne præstere godt i de øvrige sportsgrene. Og så er det i øvrigt bare dejligt at være i god form.

Vi kommer til at arbejde både praktisk og teoretisk – men alle lektioner foregår altid i sportstøj, og du kan forvente at få sved på panden i samtlige lektioner.

Teater

Teatersporet er vores pædagogiske teatertilbud på Skovbo. Det er for alle som har lyst til at arbejde med teater., og er placeret på vores spormandage, hvor ugen begynder kreativt med fire lektioner for alle vores elever.

Så har du en drøm at spille teater – at forsøge dig som skuespiller og dykke ned i skuespillerens arbejdsprocesser - så er vores teaterspor lige noget for dig.