Sports- og friluftslivsspor

sportsspor.png

På Skovbo Efterskole er vi nogle lærere, som er helt tossede med sport – og den glæde og begejstring vil vi gerne dele med dig, mens du er her på skolen.

På Sports- og friluftslivsporet kommer du til at prøve nogle af de mere almindelige sportsgrene som basket, badminton, floorball, volley og håndbold.

Vi vil også gøre en del af at komme ud at køre på mountainbikes. Det passer godt på det tidspunkt sporet ligger.

Drenge- og pigefodbold er selvstændige valgfag, så det bruger vi ikke så meget tid på her.

Der vil, som en grundlæggende strøm på sporet, blive arbejdet med sundhed, kondition og styrketræning, da disse ting er vigtige for at kunne præstere godt i de øvrige sportsgrene. Og så er det i øvrigt bare dejligt at være i god form.

Vi kommer til at arbejde både praktisk og teoretisk – men alle lektioner foregår altid i sportstøj, og du kan forvente at få sved på panden i samtlige lektioner.

Sporet hedder Sport og Friluftsliv, fordi vi også kommer til at arbejde med natur og samarbejde. Det betyder, at vi bl.a. skal lære at lave bål, bygge bivuak og få basale teknikker til overlevelse i naturen. Her drømmer vi om klatring/rappelling og måske dykning.

Vi kommer til at bruge faciliteterne på skolen (hallen og udearealerne) – og så kommer vi til at lave ”ud af huset” arrangementer, når vi skal have en ekstra én på opleveren.

Vi står selvfølgelig for sikkerheden omkring alle arrangementer og når det er nødvendigt, gør vi brug af eksterne instruktører.

Vi glæder os til at være sammen med dig.

Allan, Line og Mathias

Læs om vores andre spor